«Το παιδί είναι φτιαγμένο από 100…
Το παιδί έχει
Εκατό γλώσσες
Εκατό χέρια
Εκατό σκέψεις
Εκατό τρόπους να σκέφτεται, να παίζει, να μιλάει
Εκατό, πάντα εκατό,
Τρόπους να ακούει, να εκτιμάει, να αγαπάει,
Εκατό χαρές για να τραγουδήσει και να καταλάβει
Εκατό κόσμους για να ανακαλύψει
Εκατό κόσμους για να επινοήσει
Εκατό κόσμους για να ονειρευτεί
(κι εκατό κι εκατό κι εκατό ακόμα)
Το παιδί έχει
Εκατό γλώσσες
Εκατό χέρια
Εκατό σκέψεις
Εκατό τρόπους να σκέφτεται, να παίζει, να μιλάει
Εκατό, πάντα εκατό,
Τρόπους να ακούει, να εκτιμάει, να αγαπάει,
Εκατό χαρές για να τραγουδήσει και να καταλάβει
Εκατό κόσμους για να ανακαλύψει
Εκατό κόσμους για να επινοήσει
Εκατό κόσμους για να ονειρευτεί
(κι εκατό κι εκατό κι εκατό ακόμα)
Λένε στο παιδί
Ότι η εργασία και το παιχνίδι,
Η πραγματικότητα και η φαντασίωση,
Η επιστήμη και η φαντασία,
Ο ουρανός και η γη,
Η λογική και το όνειρο
Είναι πράγματα
Που δεν πάνε μαζί.
Κι έτσι, λένε στο παιδί
Ότι οι εκατό δεν υπάρχουν.
Το παιδί λέει:
Αποκλείεται. Οι εκατό υπάρχουν!»
Ότι η εργασία και το παιχνίδι,
Η πραγματικότητα και η φαντασίωση,
Η επιστήμη και η φαντασία,
Ο ουρανός και η γη,
Η λογική και το όνειρο
Είναι πράγματα
Που δεν πάνε μαζί.
Κι έτσι, λένε στο παιδί
Ότι οι εκατό δεν υπάρχουν.
Το παιδί λέει:
Αποκλείεται. Οι εκατό υπάρχουν!»
Loris Malaguzzi, Reggio Emilia.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου